Marka pochodzi z tradycji

WhiskyGdy na rynku panuje ogromna konkurencja podstawowym celem speców od marketingu jest zbudowanie marki, która będzie rozpoznawalna i łatwo zapadająca w pamięć konsumenta. Najlepiej jeśli konsument stanie się jeszcze lojalnym klientem.

Istnieją jednak marki zbudowane na czymś zupełnie innym niż to czego używają dziś specjaliści od marketingu. Bez pomocy wysokobudżetowych kampanii reklamowych potrafiły przekonać do siebie klienta poprzez swoją jakość i wyjątkowość. Do takich marek należy także Ballantine’s.

To marka whisky pochodząca ze Szkocji. Należy ona do whisky typu mieszanej, czyli blended. Marka narodziła się w 1827 r. kiedy to George Ballantine, syn farmera, postanowił otworzyć własny biznes, czyli mały spożywczy sklep w Edynburgu. Oprócz artykułów pierwszej potrzeby sklep oferował także różne marki whisky. W 1865 r. sklep przejął syn George’a, Archibald, który przekształcił sklep spożywczy w sklep monopolowy. Z biegiem lat sklep panów Ballantine stawał się coraz bardziej ekskluzywny. To właśnie tam rozpoczęła się produkcja whisky marki Ballantine’s.

Z biegiem czasu sława whisky produkowanej przez panów Ballantine rosła, aż w 1895 r. rodzina otrzymała specjalny przywilej królewski od królowej Wiktorii i dostarczała swe wyroby na angielski dwór. Marka otrzymała także królewską gwarancję jakości.
Aktualnie pod marką Ballantine’s sprzedawane jest pięć różnych produktów: Ballantine’s Finest, 12-letnia Ballantine’s Gold Seal oraz jej 17-letnia, 21-letnia i 30-letnia wersja. Ballantine’s Finest charakteryzuje się smakiem czekolady, owoców i przypraw, gdy w Ballantine’s Gold Seal przeważają nuty kremowe, ziołowe, owocowe i dębowe.

Whisky marki Ballantine’s cieszą się na świecie dużym uznaniem. Nie można nie zgodzić się, że ta marka zawdzięcza swoją rozpoznawalność przede wszystkim ze względu na jakość i staranność produkcji, a nie tylko sztuczki marketingowe.

Dodaj komentarz